Αισιόδοξος για την πορεία κατασκευής του Διαδριατικού αγωγού ΤΑΡ εμφανίστηκε ο επικεφαλής για την Ελλάδα κ.Ρίκαρντ Σκουφιάς.
Στην εισήγησή του στο Αναπτυξιακό Συνέδριο του ΤΕΕ/ΤΚΜ τόνισε ότι η κατασκευή του αγωγού αποτελεί «ένα ακόμη σημάδι εμπιστοσύνης προς την Ελλάδα». Ξεκαθάρισε ότι οι εργασίες στο ελληνικό έδαφος θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2016 και εξέφρασε τη πεποίθησή του ότι «το 2020 θα είμαστε έτοιμοι».
Ο κ.Σκουφιάς τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερης σημασίας καθώς θα ενισχύσει τον γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας στο χάρτη της ενέργειας. «Έχουμε επιλεγεί ως φορέας υλοποίησης του έργου και είμαστε χαρούμενοι για τη συνεργασία με την Ελληνική Πολιτεία. Τον Μάιο παραλάβαμε τα πρώτα φορτία αγωγών. Περίπου 1.500 αγωγοί έφτασαν σε Θεσσαλονίκη και Καβάλα. Ο καθένας έχει μήκος 80 μέτρα και βάρος 10 τόνους. Στο ελληνικό έδαφος θα τοποθετηθούν 32.000 αγωγοί, ενώ συνολικά ο ΤΑΡ θα περιλαμβάνει 53.000 αγωγούς, βάρους 500.000 τόνων!», υπογράμμισε.
Στάθηκε ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, στον οποίο –όπως είπε- δεν κάνουν συμβιβασμούς. «Σε 900 μέρες εργασίας και έχοντας διανύσει συνολικά 1,6 εκατ. χλμ σε ελληνικό έδαφος, δεν είχαμε κανένα συμβάν με εργαζόμενο μας», είπε. Η εταιρία εστιάζει ιδιαίτερα στα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης. «Υλοποιούμε μαζί με το ΙΜΕΤ πρόγραμμα εκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία για την κυκλοφοριακή αγωγή. Μέχρι στιγμής έχουν εκπαιδευτεί 7.500 μαθητές, ενώ στη νέα σχολική χρονιά το πρόγραμμα θα επεκταθεί και στο λύκειο», είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Σκουφιά, περισσότερες από 150 εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα συνεργάστηκαν μαζί τους και αυτό «όχι γιατί ήταν ντόπιες αλλά γιατί ήταν οι καλύτερες».
Με περηφάνια υπογράμμισε ότι η εταιρία δέχεται από την κοινωνία μεγάλη υποστήριξη και ήδη έχουν πραγματοποιηθεί 600 συναντήσεις με τοπικές κοινότητες. «Όλοι μας αισθανόμαστε περήφανοι που συνυπήρξαμε εταίροι σε μία τεράστια προσπάθεια», κατέληξε.
Σε εποχή υπερεπάρκειας ηλεκτρικής ενέργειας οδεύει η Ευρώπη
Σε μία συνοπτική παρουσίαση των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει το ενεργειακό σύστημα στην ΕΕ αλλά και την Ελλάδα τα προσεχή χρόνια αλλά και των σχετικών τεχνολογιών παραγωγής, διαχείρισης και αποθήκευσης ενέργειας που αναμένεται διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο σε αυτό το νέο περιβάλλον, προχώρησε ο διευθυντής του ΙΔΕΠ/ΕΚΕΤΑ και εθνικός εκπρόσωπος για το πρόγραμμα «Ενέργεια», Εμμανουήλ Κακαράς.
Τόνισε ότι η Ευρώπη έχει μπροστά της μία εποχή υπερεπάρκειας ηλεκτρικής ενέργειας με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μία αγορά που αναζητά τρόπους αξιοποίησης της. «Σε αυτό τον κλάδο τόσο τεχνολογίες αποθήκευσης σε μπαταρίες αλλά και τεχνολογίες μετατροπής του ηλεκτρισμού σε αέριο (Power to Gas) ή υγρά καύσιμα (Power to Fuel) βρίσκονται υπό ανάπτυξη», πρόσθεσε.
Ο κ. Κακαράς τόνισε ότι η ακολουθούμενη ενεργειακή πολιτική στην ΕΕ, οδηγεί σε σημαντικές αλλαγές στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας, κάτι που έχει σημαντικό αντίκτυπο σε όλο τον κλάδο συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και των προμηθευτών εξοπλισμού για παραγωγή και διαχείριση ενέργειας.
«Η σημαντική αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ, μειώνει τη ζήτηση σε ισχύ από θερμικούς σταθμούς και δημιουργεί δυσκολίες στη διαχείριση των ηλεκτρικών δικτύων. Λόγω του στοχαστικού χαρακτήρα των ΑΠΕ οι ανάγκες για εξισορρόπηση του δικτύου είναι μεγαλύτερες. Οι θερμικοί σταθμοί καλούνται από σταθμοί φορτίου βάσης που ήταν στο παρελθόν να γίνουν πολύ πιο ευέλικτοι και να συμβάλλουν έτσι στην ευστάθεια και εξισορρόπηση του ηλεκτρικού δικτύου. Ακόμη σύμφωνα με μελέτες στην ΕΕ αναμένεται η έγχυση ηλεκτρικής ισχύος από ΑΠΕ στο ηλεκτρικό σύστημα σε μεσο/μακροπρόθεσμο ορίζοντα να είναι τόσο μεγάλη, ώστε οι τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας θα διαδραματίσουν αποφασιστικό ρόλο στον ενεργειακό τομέα», κατέληξε.