813 αποβολές για κινητά στα σχολεία, 407 αναφορές στο stop-bullying.gov.gr – Πιερρακάκης: Γονείς και μαθητές δεν φοβούνται πια να μιλήσουν

Για τα πρώτα αποτελέσματα του πλαισίου παρεμβάσεων του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας παράλληλα μια πρώτη εικόνα των δεδομένων για τις αναφορές στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, καθώς επίσης και για την εφαρμογή του μέτρου απαγόρευσης χρήσης κινητών στις αίθουσες των σχολείων.

«Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής και άρχισε να φέρνει αποτελέσματα», είπε ο κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε: «Οι γονείς και οι μαθητές δεν φοβούνται πια να μιλήσουν. Στην πλατφόρμα stop-bullying έχουν υποβληθεί 407 αναφορές. Εξετάζονται μία προς μία και δίνεται λύση είτε μέσα στο σχολείο, είτε στη δευτεροβάθμια επιτροπή που ενεργοποιείται στα πιο σοβαρά περιστατικά».

Όσον αφορά την εφαρμογή του νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, ο υπουργός επεσήμανε: «Οι εκπαιδευτικοί αγκάλιασαν την απαγόρευση των κινητών, τα οποία χρησιμοποιούνταν και σαν εργαλεία καταγραφής περιστατικών bullying. Ήδη έχουν επιβληθεί 813 αποβολές για χρήση κινητών, που σημαίνει ότι το μέτρο λειτουργεί».

Επιπλέον, ο κ. Πιερρακάκης αναγνώρισε τη σημασία πλαισίωσης των μέτρων αυτών με περαιτέρω στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. «Ούτε η πλατφόρμα, ούτε η απαγόρευση των κινητών μπορούν από μόνα τους να λύσουν το τεράστιο πρόβλημα. Γι’ αυτό αυξήσαμε συντριπτικά τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Από τους περίπου 360 μόνιμους που ήταν πριν από πέντε χρόνια, πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Όποιο παιδί και όποια οικογένεια κρίνεται πως έχει ανάγκη ψυχολογικής υποστήριξης στο σχολείο, θα βρούμε τον τρόπο να δώσουμε τη βοήθεια που χρειάζεται», πρόσθεσε ο υπουργός.

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Η συντριπτική πλειονότητα των αναφορών στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο έχει υποβληθεί από γονείς, ενώ μοιρασμένες είναι αριθμητικά οι αναφορές των περιστατικών που αφορούν στη δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τους αριθμούς του υπουργείου στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr από τον Απρίλιο του 2024 ως τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν υποβληθεί συνολικά 407 αναφορές. Από αυτές, το 53% αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, οι 359 αναφορές υπεβλήθησαν από γονείς και οι 48 από μαθητές.

Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από γονείς, 134 είναι πλέον υποθέσεις που έκλεισαν, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και οι 40 είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Ακόμη, οι 13 είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει η διαχείρισή τους άμεσα, ενώ 61 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η διαχείρισή τους.

Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από μαθητές, από τις 48 συνολικά, οι 21 υποθέσεις θεωρούνται πλέον κλειστές, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και μία είναι αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Επιπλέον, 4 αναφορές είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει η διαχείρισή τους άμεσα και 8 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η διαχείρισή τους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία για το είδος εκφοβισμού που έχει καταγγελθεί. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από τις 407 αναφορές που έχουν υποβληθεί:

  • Το 77% αφορά σε ψυχολογικό bullying,
  • Το 48% αφορά σε κοινωνικό bullying,
  • Το 56% αφορά σε σωματικό bullying,
  • Το 18% αφορά σε ηλεκτρονικό /διαδικτυακό bullying.

Περισσότερα στο newsbeast.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Αποτελέσματα αγώνων τμημάτων του Α.Σ. Καστοριάς 29 & 30/9

Επόμενο Άρθρο

Φθινοπωρινά εργαστήρια στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καστοριάς «Αθανάσιος Χριστόπουλος» για μαθητές σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Τελευταία από Ελλάδα