Υπεραστικά δρομολόγια Καστοριά – Φλώρινα (Γράφει η Εύη Λ. Νικηφορίδου)

/

Ανάμεσα στα πολλά γνωστά προβλήματα της πανέμορφης μεν πολύπαθης δε Καστοριάς μας, πρέπει να επισημανθεί και ένα ακόμα, το οποίο δυστυχώς δεν φαίνεται να απασχολεί αρκετά τους αρμόδιους. Πρόκειται για την έλλειψη υπεραστικού λεωφορείου με τακτικά δρομολόγια από και προς τον νομό της γειτονικής Φλώρινας.

Θυμάμαι ότι πριν πολλά χρόνια, τότε που ακόμα τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ μύριζαν τσιγάρο(!), υπήρχε η διασύνδεση αυτή. Ακόμα πιο πρόσφατα, θυμάμαι ότι υπήρχε σύνδεση με Αμύνταιο, έστω και μόνο με λίγα τακτικά δρομολόγια. Όλα αυτά διακόπηκαν, προφανώς εν ονόματι της οικονομικής κρίσης, επειδή κρίθηκαν ασύμφορα, καθώς πιθανόν δεν είχαν την αναμενόμενη κίνηση. Ωστόσο, ακούγεται αδιανόητο όμοροι νομοί να μην συνδέονται με συγκοινωνία.

Ας αναλογιστούμε λίγο ομάδες συμπολιτών μας που έχουν άμεση ανάγκη από αυτήν τη σύνδεση:

Υπάρχουν αρκετοί φοιτητές Καστοριανοί που φοιτούν στη Φλώρινα και αντίστροφα Φλωρινιώτες που φοιτούν στην Καστοριά. Όλοι αυτοί, δεν έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται τους γονείς τους, εκτός και αν αποφασίσουν να κάνουν μία διαδρομή μέσω Κοζάνης με τεράστια ταλαιπωρία, που θα διαρκέσει γύρω στις 4-5 ώρες, αφού ούτε κάν η άμεση ανταπόκριση έχει προβλεφθεί! Αναγκάζονται οι γονείς να πηγαινοφέρνουν τα παιδιά τους με ΙΧ, σπαταλώντας χρόνο και χρήμα που οι περισσότεροι δεν μπορούν να διαθέσουν. Σημειωτέον ότι υπάρχει και ανάγκη αποστολής δεμάτων προς τους φοιτητές από τις γνωστές…. Ελληνίδες μάνες, κάτι που ΚΤΕΛ άλλων νομών διαφημίζουν ως έξτρα υπηρεσία!

Υπάρχουν επίσης αρκετοί εκπαιδευτικοί και άλλοι υπάλληλοι που μετακινούνται εδώ και πολλά χρόνια καθημερινά μεταξύ των δύο νομών, με ταλαιπωρία και κόστος μεγάλο, ενώ θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται με την συγκοινωνία των ΚΤΕΛ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία αλλά και το περιβάλλον.

Παράλληλα, παλεύοντας για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, πρέπει να σκεφτούμε και τους πάμπολλους επισκέπτες της πόλης μας που θα έκαναν ευχαρίστως μια ημερήσια εκδρομή στην Φλώρινα ή και αντίστροφα. Ας μην ξεχνάμε ότι πολύ συχνά οι επισκέπτες δεν είναι μόνο κάτοχοι ΙΧ αλλά και φοιτητές ή νέοι ή και ηλικιωμένοι που ταξιδεύουν με λεωφορεία.

Κατανοώ ότι η επιχείρηση των κατά τόπους ΚΤΕΛ ενδιαφέρεται πρώτιστα για επικερδή δρομολόγια. Ωστόσο, η συγκοινωνία παραμένει ένα αγαθό το οποίο δικαιούται ο πολίτης για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του και αποτελεί ένα από τα κίνητρα της παραμονής του σε μια επαρχιακή πόλη και τον περιορισμό της αστυφιλίας. Νομίζω ότι, ίσως έστω με μικρότερου μεγέθους λεωφορεία, τα δρομολόγια μεταξύ Καστοριάς, Φλώρινας και Αμυνταίου πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν εκ νέου. Ευελπιστώ ότι οι αρμόδιοι θα επανεξετάσουν άμεσα το θέμα, πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους, και θα δρομολογήσουν λεωφορεία για σύνδεση των δύο όμορων νομών. Ευελπιστώ επίσης ότι οι συμπολίτες από τη μεριά τους θα στηρίξουν τα εν λόγω δρομολόγια προτιμώντας τα για τις μετακινήσεις τους, ώστε να μην συνεχίσει το ανεπίτρεπτο φαινόμενο η διαδρομή των 50 λεπτών να είναι αδύνατη για πολύ κόσμο. Η διεύθυνση των ΚΤΕΛ Καστοριάς και Φλώρινας και όλοι οι λοιποί αρμόδιοι ας κάνουν κάτι επιτέλους προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ευχαριστώ για την φιλοξενία

Εύη Λ. Νικηφορίδου

Προηγούμενο Άρθρο

Νορβηγία: Αστυνομικοί κλήθηκαν να διώξουν μουσικούς του δρόμου μετά από καταγγελία και τραγούδησαν μαζί τους!

Επόμενο Άρθρο

Τη μνήμη του ιατρού και Δημάρχου Μιχαήλ Ζάχου τίμησε σήμερα ο Δήμος Άργους Ορεστικού (φωτο)

Τελευταία από Δυτική Μακεδονία