Βουλή: Θυσίασαν τη συζήτηση για την Παιδεία στην κόντρα για τη διαπλοκή | Newsbomb

 

Μία από τα ίδια χθες στη Βουλή – «Ξεχείλωσε» η κουβέντα σε άλλα θέματα, με αποκλειστική ευθύνη του προεδρείου του Σώματος – Οι θρησκευτικές κι ανιστόρητες εμμονές του Φίλη και η απάντηση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου

Εάν θα επιχειρούσε κανείς να αποκρυσταλλώσει σε μία και μόνο φράση το τελικό συμπέρασμα της χθεσινής (28/09/2016) προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης στη Βουλή για την Παιδεία, αυτή θα ήταν η εξής: «Εγώ ξέρεις πού πήγα σχολείο, ρε;».

Του Χρήστου Θ. Παναγόπουλου

Και ναι, μπορεί, πράγματι, η «είδηση» που βγήκε να είναι πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και ο Αλέξης Τσίπρας σήκωσαν το γάντι που είχε πετάξει νωρίτερα ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, για μια νέα συζήτηση περί της διαπλοκής μέσα στις επόμενες ημέρες, αλλά τελικά, για πολλοστή φορά, η ουσιαστική κοινοβουλευτική συζήτηση, και μάλιστα για ένα κρίσιμο θέμα, όπως η παιδεία, χάθηκε κάπου στη… μετάφραση.

Για να είμαστε ακριβείς, χάθηκε στο εάν ο ένας ή ο άλλος αρχηγός κόμματος πήγε σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο, αν πάλεψε ή όχι στους σχολικούς και τους φοιτητικούς αγώνες κι αν υπηρετεί ή όχι τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών ή κάποιων ελίτ, όπως τις αποκάλεσε ο πρωθυπουργός, «δαιμονοποιώντας», για άλλη μία φορά, την ιδιωτική εκπαίδευση, ως «παιδεία των λίγων».

Υπάρχει ένα μείζον ζήτημα, διόλου τυπολατρικό, αλλά εξόχως ουσιαστικό και συνίσταται στο το τι ακριβώς είναι η κοινοβουλευτική συζήτηση και δυστυχώς κανένα απολύτως κόμμα που βρίσκεται εντός της Βουλής δεν δείχνει την παραμικρή διάθεση να το τηρήσει: Όταν το Σώμα συνεδριάζει και συζητά σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών και Ολομέλειας, για ένα θέμα, η συζήτηση θα πρέπει να περιστρέφεται αποκλειστικά και μόνον γύρω από το θέμα αυτό.

Συζητάμε για την παιδεία; Μιλάμε και επιχειρηματολογούμε γι’ αυτή. Συζητάμε για τη διαπλοκή; Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος γίνεται γι’ αυτή. Με απλά λόγια, δεν είναι δυνατόν κάθε φορά – μα κάθε φορά, όμως! – η συζήτηση να ξεκινάει από τα πορτοκάλια και στο τέλος, με τις διάφορες εκατέρωθεν μικροπολιτικές «κορώνες», τις αγκύλες και τις παρενθέσεις για άλλα, άσχετα με το εξεταζόμενο πρόβλημα, θέματα να καταλήγει στα… μούσμουλα!

Αυτό, ακριβώς, συνέβη και κατά τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή: Η διαπλοκή και το θέμα των τηλεοπτικών αδειών επισκίασαν τον πρωταρχικό στόχο της συνεδρίασης του Σώματος. Και σ’ αυτό έχει τεράστια ευθύνη και το προεδρείο της Βουλής στο σύνολό του. Γιατί, είναι καλές οι τοποθετήσεις για τα μείζονα θέματα της επικαιρότητας, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάει κανείς το πραγματικό λόγο της συνεδρίασης κι αυτός ήταν η Παιδεία.

Φίλης ή όπως λέμε «στο ίδιο έργο θεατές»…

Κατά τα λοιπά, η εικόνα του Κοινοβουλίου είχε πάλι μία από τα ίδια: Αντεγκλήσεις χωρίς νόημα, σε μια άκρως κουραστική αλληλουχία με αλληλοκατηγορίες και με θέσεις που σε κάποιες περιπτώσεις ήταν υπερβολικές, με εμφανείς εμμονικές τάσεις. Όπως, ακριβώς, συνέβη κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη.

Κι ενώ ο ίδιος, μιλώντας, υποστήριξε αρχικά ότι «δεν πρόκειται για μία σύγκρουση Πολιτείας και Εκκλησίας. Γιατί όπως ξέρουμε από το παρελθόν, από μία τέτοια σύγκρουση δεν κερδίζει καμία πλευρά, δεν κερδίζει ο ίδιος ο λαός», στη συνέχεια βρήκε ακόμη μία ευκαιρία να βγάλει χολή για τον ρόλο της Εκκλησίας στην παιδεία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η Εκκλησία προβάλλει αντιρρητικό λόγο κι αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά. Την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχει η Πολιτεία. Το σχολείο είναι κοσμικό, ανεξίθρησκο, ουδετερόθρησκο. Σχεδιάσαμε ένα μάθημα που θα είναι ελκυστικό, γιατί θα διδάσκεται με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και όχι μετατρέποντας τη σχολική αίθουσα σε κάποιου είδους άμβωνα».

«Γιατί η Εκκλησία αντιδρά;», διερωτήθηκε ο υπουργός Παιδείας, για να απαντήσει προβλέποντας στην ουσία ότι οι τόνοι θα πέσουν: «Όταν υπάρχουν ώριμες κοινωνικές αλλαγές η Εκκλησία θέλει να έχει τον δικό της λόγο και αντιδρά. Επειδή, όμως, οι αλλαγές είναι ώριμες και προχωρούν, η Εκκλησία αναγνωρίζει ότι πρέπει να λειτουργήσει θετικά και εποικοδομητικά με στόχο την ενότητα του λαού, δεν επιμένει στην αντίδρασή της. Μπορεί να επιμένουν κάποιοι έξαλλοι, αλλά όχι η μεγάλη πλειονότητα που εκπροσωπεί η Εκκλησία».

Είναι, όμως έτσι τα πράγματα, όπως τα λέει ο κ. Φίλης; Γιατί, εάν κρίνουμε από τα όσα γράφει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος στην πολυσέλιδη επιστολή που απεύθυνε χθες στον κ. Τσίπρα, ο όρος «έξαλλοι» είναι – το λιγότερο – άστοχος.

Πόσο δε μάλλον, όταν ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας, ένας άνθρωπος που δεν μιλάει ποτέ στον αέρα και τοποθετείται πάντοτε με μετριοπάθεια και ψυχραιμία σε καταστάσεις κρίσης, αναλύει διεξοδικά και αποδομεί με επιχειρήματα το «μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα» του αρμόδιου υπουργού, ιδίως σε ό,τι αφορά το μάθημα των Θρησκευτικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

Ίσως δεν το αντιλαμβάνεται ο κ. Φίλης, αλλά, επί της ουσίας, αυτοαναιρείται: ισχυρίζεται πως δεν υπάρχει σύγκρουση ανάμεσα στην Εκκλησία και την Πολιτεία, πως από κάτι τέτοιο ουδείς βγαίνει κερδισμένος αλλά αυτός είναι που τη συντηρεί και εν τέλει επιμένει στο παιχνίδι της πρόκλησης.

Δυστυχώς, ο κ. Φίλης, αλλά και η κυβέρνηση στο σύνολό της δείχνουν πως έχουν χάσει πια το μέτρο. Μα, το χειρότερο απ’ όλα, είναι πως έχει χάσει τον πιο σημαντικό σύμμαχό της, που του πούλησε πέντε οκάδες Ελπίδα, παρφουμαρισμένη με την αποφορά των Μνημονίων: Τον λαό.

Source: Βουλή: Θυσίασαν τη συζήτηση για την Παιδεία στην κόντρα για τη διαπλοκή | Newsbomb

Προηγούμενο Άρθρο

ΤΩΡΑ – Διαμαρτυρία των εργαζόμενων στην Εγνατία Οδό Α.Ε. | SalonicaNews

Επόμενο Άρθρο

Θύματα ασυνείδητων…τα προστατευόμενα Κρι-Κρι της Κρήτης | Cretapost.gr

Τελευταία από Ελλάδα

Επανεκλογή της Μαρίας Αντωνίου στη θέση της Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της Βουλής των Ελλήνων (φωτο)

Στη θέση της Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της Βουλής