Λιγότεροι νεκροί από τροχαία στην Ευρώπη, πάνω από τον μέσο όρο η Ελλάδα

κατηγορία : Διεθνή/Ελλάδα από

Από τη δεκαετία του 90 έως και σήμερα, υπάρχει μια σταθερή μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, κάτι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Παρά τη μεγάλη αύξηση στον αριθμό των κυκλοφορούντων οχημάτων, η ασφάλεια που προσφέρουν τα νέα αυτοκίνητα, η βελτίωση των μεγάλων οδικών αξόνων –ιδιαίτερα στη χώρα μας- αλλά και η συμμόρφωση των οδηγών όλο και περισσότερο στη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους, έχουν αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικός είναι ο πίνακας στη συνέχεια, που δείχνει τη μείωση στον αριθμό των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη τα τελευταία 20 χρόνια.

Από την άλλη πλευρά, οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οδικής ασφάλειας, που προέβλεπαν τη μείωση κατά 50% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα από το 2010 έως το 2020, φαίνεται ότι μάλλον υστερούν. Παρότι το 2017 είχαμε νέα μείωση θανάτων σε σχέση με το 2016, της τάξης του 2%. Το 2017 έχασαν τη ζωή τους 25.300 άνθρωποι στους ευρωπαϊκούς δρόμους, έναντι 25.600 το 2016, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η επίτροπος μεταφορών της Ε.Ε. Βιολέτα Μπουλτς. Ωστόσο ο στόχος των 16.000 κατά μέγιστο θανάτων για το 2020, δεν φαίνεται να είναι εφικτός με το σημερινό ρυθμό μείωσης.

Τεράστιο, σύμφωνα με την επίτροπο Μπουλτς, είναι και το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη, το οποίο υπολογίζεται ετησίως στα 120 δις ευρώ. Τόσο από ανθρωπιστική άποψη λοιπόν, όσο και από οικονομική, η Ε.Ε. έχει κάθε λόγο να πράξει ότι είναι δυνατόν, ώστε να μειωθούν ακόμα περισσότερο τα τροχαία ατυχήματα.

Όσον αφορά στη χώρα μας, το ποσοστό μείωσης των θανατηφόρων ατυχημάτων είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, ωστόσο οι νεκροί ανά 1.000.000 κατοίκους από τροχαία ατυχήματα παραμένουν σε πολύ υψηλό επίπεδο. Όπως φαίνεται και στον πίνακα στη συνέχεια, ο ευρωπαϊκός μέσο όρος θανάτων από τροχαία είναι 50/1.000.000 κατοίκους, ενώ η Ελλάδα έχει 75. Αρνητική πρωταθλήτρια ωστόσο είναι η Βουλγαρία, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2016.

Όπως επεσήμανε η επίτροπος Κα Μπουλτς, η Ε.Ε. θα εισηγηθεί άμεσα την ενσωμάτωση στο βασικό εξοπλισμό των νέων αυτοκινήτων του συστήματος αυτόματης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ενώ αναφέρθηκε επίσης και στο πολύ σημαντικό e-call, το σύστημα αυτόματης αναγγελίας ατυχήματος που ενσωματώθηκε από τον Απρίλιο του 2018 στο βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων.

Πηγή: gazzetta.gr/in-motion